Csoportok, tréningek gyermekeknek
Nyári intenzív TSMT
Iskolakezdést támogató tréning
Babzsákos módszerű csoportok
Érzelmi intelligencia tréning
Csoportos TSMT
Mit csináljunk az őszi szünetben a gyermekkel?
Nyári intenzív TSMT - a sikeres első osztály kezdéséhez
2022. szeptemberében az első osztályt kezdő gyermekeknekSikeres iskolakezdést szeretnél gyermekednek? Ha bármi kétséged van ezzel kapcsolatban, még nincs késő.
Sikeres! Mik a siker alapkritériumai egy iskolakezdő gyermeknél?
Az első osztály elején
- a tanulás iránti érdeklődés,
- a minőségi figyelem,
- a közösségi szabályokhoz való megfelelő alkalmazkodás.
Honnan tudom szülőként, hogy a gyermekem felkészülten kezdi-e az első osztályt?
Egy szakember által végzett méréssel (Állapot- és mozgásvizsgáló eljárással) pontosan megállapítható, hogy szüksége van-e egy intenzív tréningre a sulikezdés előtt. Megelőző vagy terápiás céllal.Hogyan segíti a sikeres iskolakezdést egy rövid, intenzív tréning?
Hogyan segíti a sikeres iskolakezdést egy rövid, intenzív tréning?- Kis csoportban, vagyis maximum 6 fővel indítjuk mozgásos tréningünket.
- Személyre szabottan, melyet előzetes állapotfelmérésünk biztosít a fejlesztendő területekről.
- Mozgásos gyakorlatokkal, sokféle eszközzel, vagyis közös torna és játék közben dolgoznak a képességeik bemelegítésén.
- Magas ismétlésszámmal, intenzív inger-adással, az edzéselmélet szabálya szerinti felépítéssel.
- A nyár végi, közvetlen suli kezdés előtti intenzív fejlesztő program az elmúlt években hatásosan működött a családok visszajelzései alapján.
- A koncentráció, az emlékezet, a számolási alapok, a tájékozódás, a mozgáskoordináció edzése, bemelegítése a cél.
- Tanulásra hangoló és kedvcsináló hatásáról is beszámoltak a szülők, jó átmenetet képez a nyári pihenés és a tanévkezdés között.
- támogatható az idegrendszer érése ,
- kialakítható a szabálytudat, szabálykövetés, feladattudat, feladattartás
- javul az izomtónus, az állóképesség,
- fejlődik a több irányú figyelem, a szem-kéz koordináció,
- javul az emlékezet és a tájékozódás,
Az Aranykapus nyári intenzív TSMT eredménye:
Gyermeked magasabb, jobb- figyelmi,
- megértési
- utánzási,
- alkalmazkodási,
- emlékezeti szinten kezdi iskolai életét.
Szakembereink:
Czuczi Anita TSMT terapeutaKőszegi-Szalai Fanni TSMT terapeuta
Első alkalommal mindkét terapeuta bemutatkozik, majd egymás között megosztva (alkalmanként együtt) vezetik a gyakorlásokat, közös szakmai koncepció mentén.
Időpontok:
2022.08.01-2022.08.25 4 héten át heti 3 alkalommal
hétfő, kedd, csütörtök 17-18.15
heti 3 gyakorlás, 4 hét alatt vagyis 12x75 perc
Ár: 42.000 Ft/12 alkalom (alkalmanként 75 perc)
Várjuk jelentkezésüket, visszajelzésüket 2022. június 1-ig!
Bármely kérdéseddel fordulj hozzánk bizalommal!
Várjuk jelentkezésed az info@aranykapugyermekhaz.hu e-mail címen!
Iskolakezdést támogató tréning
2022. szeptemberében nagycsoportot, majd 2023. szeptemberében iskolát kezdő óvodások számára
Már fogadjuk a jelentkezéseket a 2022. szeptemberi kezdéshez!
Azoknak a családoknak ajánljuk, akik
- magabiztos iskolakezdést terveznek
- az utolsó óvodai évben megedzett alapkészségekkel indulnának az első osztályba, mert jó lenne mosolyt látni az elsős gyermek arcán
- szeretnék, hogy gyermekük képes legyen egyedül boldogulni és büszkén mutathassa meg sikereit, lépésről-lépésre
Célunk az adottságainak megfelelő felkészítés az olvasás-írás-számolás alapjainak elsajátításához.
A tréning keretei:
- 3 egymást követő, fokozatosan nehezedő, a csoport fejlődését figyelemmel kísérő blokkban dolgozunk
- A tréning 30 alkalomból áll. Novembertől júniusig tart, heti 1x90 percben (45 perc mozgásfejlesztés + 45 perc asztali helyzetben történő kognitív fejlesztés)
- csoportlétszám: 6-8 fő
- bemeneti Állapot- és mozgásvizsgálati eredmény alapján alakítjuk ki csoportjainkat, melyet Gyermekházunkban igényelhetnek vagy külsős szakembertől is hozhatnak (fél évnél nem régebbit!)
- tréning díja: 4.500ft/alkalom/fő
- trénerek: Czuczi Anita mozgásterapeuta - tanító és óvodapedagógus és Kőszegi-Szalai Fanni mozgásterapeuta - védőnő
Babzsák fejlesztő program autizmussal élőknek
A babzsák fejlesztő program egy kiváló módszer az autizmus élő gyermekek számára is. Térben, időben, tartalomban és eszközökben előre megtervezett szituáció, így könnyítve meg az autizmussal élő gyermekek számára a foglalkozásokon való részvételt.
A foglalkozás célja a társas helyzetekben szükséges szociális és kommunikációs készségek kialakítása és gyakorlása.
Fejlesztési lehetőségek:
- Társas helyzetben alkalmazandó viselkedések, véleménynyilvánítás módjának és nyelvi eszközeinek tanulása.
- Segít az információk, élmények megfogalmazásában, helyes megosztásában.
- A résztvevők tanulják a nonverbális jelzések használatát, következtetést mások gondolataira, érzéseire, vágyaira.
- Tanulnak az eseményekről, és más emberekről való információ megszerzésének módjáról, tanulják a kérdezést.
- További fejlesztett területek: emlékezet, időrendiség és preverbális készségek.
Mivel ez a csoportszituáció a résztvevők számára előre látható, szabályozott, ezért nyugodt, élvezetes módon nyújt lehetőséget az egyéni helyzetben tanultak új, többszemélyes helyzetben történő alkalmazására.
Neve azért „babzsákos” játék, mert babzsákkal jelezzük a sorra kerülést, és a szerepcserét. Ezek mellett a szerep időtartamának szabályozására is szolgál, illetve segíti a figyelem összpontosítását egy másik személyre.
Árainkat ide kattintva találja.
Érzelmi intelligencia tréning
Érzelmi intelligencia tréningjeink 10 alkalmas, játékos foglalkozás sorozatok 5-6 illetve 7-10 éves óvodásoknak, kisiskolásoknak szól, az érzelmek, a kapcsolati készségek, az empátia, az önismeret világában.Ha szeretné, hogy gyermekének :
- több öröme legyen a társas kapcsolataiban
- jobban tudjon együttműködni, képes legyen erőszakmentesen kommunikálni
- hatékonyabban kezelje az új kihívásokat, könnyedén alkalmazkodjon
- mentális állóképessége fejlődjön, és ez által teljesítménye képességeinek megfelelően alakuljon
Az érzelmi intelligencia tréning keretei:
- 4-6 fős csoportok
- 10 alkalmas tréningek (10x50 perc)
- foglalkozásvezetők: Utasiné Salamon Enikő mentálhigiénés szakember, pedagógus
Kökény Klaudia gyógypedagógus - a tréning díja: 35.000Ft/10 alkalom
- A kurzus végére már nem lesz szokatlan saját belső világáról beszélni, másokra nyitottan figyelni, elfogadni a másikat, felismerni és kifejezni érzelmeket, alkalmazkodni közösségi szabályokhoz.
- A tréninget egy beszélgetés előzi meg.
Ízelítőként alábbiakban pár gondolatban bemutatjuk az első foglalkozások, az "alapozó lépcsőfok" céljait, eszközeit:
Az érzelmi intelligencia fejlesztés célja:
- játékos ismerkedés az érzelmekkel
- érzelmek felismerése – megnevezése önmagamban és másokban
- pozitív ÉNKÉP, önbizalom erősítése
- ön- és társismereti kérdések érintése (mik az én erősségeim, miben vagyok „különleges”, mi az ami nekem nehezebben megy…stb kérdések)
- önkifejezés segítése barkácsolás eszközeivel
Az érzelmi intelligencia fejlesztés eszközei
- érzelmeket kifejező kártyák (MOODS)
- érzelem-dobókocka
- mozgásos, barkácsolós játékok
- kooperatív feladatok, játékok
- beszélgetést indító videofilmek
- relaxációs gyakorlatok
- csoport szabályok tudatos alkalmazása
- támogató, elfogadó csoportlégkör ahol önmaga tud lenni
Várjuk jelentkezését az info@aranykapugyermekhaz.hu e-mail címen!
Árainkat ide kattintva találja.
Csoportos TSMT foglalkozás
Azt tapasztalja, hogy gyermeke:
- mozgásfejlődése kortársaihoz képest eltérő ütemű
- beszéde késik
- sokat esik-kel, bizonytalan egyensúlya, koordinációja
- a tevékenységeiben rövid ideig képes elmélyülni, figyelme elkalandozik vagy csapong
- nyugtalan, zavaróan sokat mozog, nem tud megülni
- eltérő ingerfeldolgozású: túlérzékeny, túlzottan ingerkereső
Korosztály: 5-tól 8 éves korig
Mit nyújtunk:
A TSMT (tervezett szenzomotoros tréning) módszer célja az idegrendszer érésének támogatása mozgásos feladatok alkalmazásával.A tréning hatása összetett. Fejleszti az együttműködést, a feladattudat kialakulását, a figyelem hatékonyságát, az utánzási képességet, a terhelhetőség intenzitását, a monotóniatűrést.
A tréning hatására elindul a beszéd vagy javul a beszédállapot, koordináltabb lesz a mozgás, rendezettebb és magasabb elemszámú az emlékezet, fejlődik a ritmusérzék, bővül a számfogalom, fejlődik a mozgás-beszéd szinkronja, érik a helyzetfelismerési képesség és a problémamegoldó gondolkodás, stabilizálódik a térbeli tájékozódás, kialakul a lateralitás.
A kisebbeket 5 éves korig a LongiKid©, a nagyobbakat betöltött 5 éves kortól az Állapot és Mozgásvizsgáló eljárással mérjük fel. A kapott eredmények alapján a vizsgáló szakember tesz javaslatot egyéni vagy csoportos TSMT-re.
A hasonló nehézségekkel küzdő gyerekekből kortárs csoportokat alkotva, szülői segítség nélkül, berendezett tornateremben, változatos fejlesztő eszközök (gördeszka, labda, csúszda, hinták, pörgős játékok, kötelek, padok, zsámolyok, bordásfal stb.) alkalmazásával állítjuk össze a foglalkozások gyakorlatait.
Cél a helyzetfelismerés és problémamegoldó képességek fejlesztése, a változatos mozgásélmények megtapasztalása, a közösségbe való beilleszkedés segítése, az irányíthatóság, a szabálykövetés, a mozgáskoordináció, a téri tájékozódás, a figyelem és az önkontroll fejlesztése.
Árainkat ide kattintva találja.
Mit csináljunk a gyermekkel az őszi szünetben?
Nem kell hozzá sok idő, és pénz, mégis apró örömökként hosszú időre feltöltheti a szülő-gyermek szeretetputtonyt.
Ide kattintva éri el a teljes, nyomtatható Őszi Bingót!