Csoportok, tréningek gyermekeknek

Iskolakezdést támogató tréning
Babzsákos módszerű csoportok
Érzelmi intelligencia tréning
Csoportos TSMT

 

Iskolakezdést támogató tréning

2022. szeptemberében iskolát kezdő óvodásoknak

Azoknak a családoknak ajánljuk, akik
  • magabiztos iskolakezdést terveznek
  • az utolsó óvodai évben megedzett alapkészségekkel indulnának az első osztályba, mert jó lenne mosolyt látni az elsős gyermek arcán
  • szeretnék, hogy gyermekük képes legyen egyedül boldogulni és büszkén mutathassa meg sikereit, lépésről-lépésre

Kislétszámú csoportjainkban, két szakember együttes vezetésével, játékosan, sok mozgással, egymásra épülő feladatsorokkal gondoskodunk gyermeke felkészítéséről.
Célunk az adottságainak megfelelő felkészítés az olvasás-írás-számolás alapjainak elsajátításához.
 
 A tréning keretei: 
  • 3 egymást követő, fokozatosan nehezedő, a csoport fejlődését figyelemmel kísérő blokkban dolgozunk
  • 1 blokk 10 alkalomból áll, 10 héten keresztül tart, heti 1x 75 percben találkozunk (45 perc mozgásfejlesztés + 30 perc asztali helyzetben történő kognitív fejlesztés)
  • csoportlétszám: 6-8 fő
  • bemeneti Állapot- és mozgásvizsgálati eredmény alapján alakítjuk ki csoportjainkat, melyet Gyermekházunkban igényelhetnek vagy külsős szakembertől is hozhatnak (fél évnél nem régebbit!)
  • tréning díja: 40.000ft/blokk
  • trénerek: 
  • Czuczi Anita mozgásterapeuta - tanító és óvodapedagógus 
  • Szalai Fanni mozgásterapeuta - védőnő

 

 

 

Babzsák fejlesztő program autizmussal élőknek

A babzsák fejlesztő program egy kiváló módszer az autizmus élő gyermekek számára is. Térben, időben, tartalomban és eszközökben előre megtervezett szituáció, így könnyítve meg az  autizmussal élő gyermekek számára a foglalkozásokon való részvételt.
A foglalkozás célja a társas helyzetekben szükséges szociális és kommunikációs készségek kialakítása és gyakorlása.

Fejlesztési lehetőségek: 

  • Társas helyzetben alkalmazandó viselkedések, véleménynyilvánítás módjának és nyelvi eszközeinek tanulása. 
  • Segít az információk, élmények megfogalmazásában, helyes megosztásában. 
  • A résztvevők tanulják a nonverbális jelzések használatát, következtetést mások gondolataira, érzéseire, vágyaira. 
  • Tanulnak az eseményekről, és más emberekről való információ megszerzésének módjáról, tanulják a kérdezést. 
  • További fejlesztett területek: emlékezet, időrendiség és preverbális készségek. 

Mivel ez a csoportszituáció a résztvevők számára előre látható, szabályozott, ezért nyugodt, élvezetes módon nyújt lehetőséget az egyéni helyzetben tanultak új, többszemélyes helyzetben történő alkalmazására.
Neve azért „babzsákos” játék, mert babzsákkal jelezzük a sorra kerülést, és a szerepcserét. Ezek mellett a szerep időtartamának szabályozására is szolgál, illetve segíti a figyelem összpontosítását egy másik személyre.




Érzelmi intelligencia tréning

Érzelmi intelligencia tréningjeink 10 alkalmas, játékos foglalkozás sorozatok 5-6 illetve  7-10 éves óvodásoknak, kisiskolásoknak szól, az érzelmek, a kapcsolati készségek, az empátia, az önismeret világában.
Ha szeretné, hogy gyermekének :
  • több öröme legyen a társas kapcsolataiban
  • jobban tudjon együttműködni, képes legyen erőszakmentesen kommunikálni 
  • hatékonyabban kezelje az új kihívásokat, könnyedén alkalmazkodjon 
  • mentális állóképessége fejlődjön, és ez által teljesítménye képességeinek megfelelően alakuljon
akkor itt a helyük kislétszámú csoportjainkban.


Az érzelmi intelligencia tréning keretei: 

  • 4-6 fős csoportok
  • 10 alkalmas tréningek (10x50 perc)
  • foglalkozásvezetők: Utasiné Salamon Enikő mentálhigiénés szakember, pedagógus
    Kökény Klaudia gyógypedagógus
  • a tréning díja: 35.000Ft/10 alkalom
  • A kurzus végére már nem lesz szokatlan saját belső világáról beszélni, másokra nyitottan figyelni, elfogadni a másikat, felismerni és kifejezni érzelmeket, alkalmazkodni közösségi szabályokhoz.
  • A tréninget egy beszélgetés előzi meg.

Ízelítőként alábbiakban pár gondolatban bemutatjuk az első foglalkozások, az "alapozó lépcsőfok" céljait, eszközeit:

Az érzelmi intelligencia fejlesztés célja:

  • játékos ismerkedés az érzelmekkel
  • érzelmek felismerése – megnevezése önmagamban és másokban
  • pozitív ÉNKÉP, önbizalom erősítése
  • ön- és társismereti kérdések érintése (mik az én erősségeim, miben vagyok „különleges”, mi az ami nekem nehezebben megy…stb kérdések)
  • önkifejezés segítése barkácsolás eszközeivel
 

Az érzelmi intelligencia fejlesztés eszközei

  • érzelmeket kifejező kártyák (MOODS)
  • érzelem-dobókocka
  • mozgásos, barkácsolós játékok
  • kooperatív feladatok, játékok
  • beszélgetést indító videofilmek
  • relaxációs gyakorlatok
  • csoport szabályok tudatos alkalmazása
  • támogató, elfogadó csoportlégkör ahol önmaga tud lenni

Várjuk jelentkezését az info@aranykapugyermekhaz.hu e-mail címen!

 

 

Csoportos TSMT foglalkozás

Azt tapasztalja, hogy gyermeke:

  • mozgásfejlődése kortársaihoz képest eltérő ütemű 
  • beszéde késik
  • sokat esik-kel, bizonytalan egyensúlya, koordinációja 
  • a tevékenységeiben rövid ideig képes elmélyülni, figyelme elkalandozik vagy csapong 
  • nyugtalan, zavaróan sokat mozog, nem tud megülni
  • eltérő ingerfeldolgozású: túlérzékeny, túlzottan ingerkereső 

Korosztály:

  • 0-tól 11 éves korig

Mit nyújtunk:

A TSMT (tervezett szenzomotoros tréning) módszer célja az idegrendszer érésének támogatása mozgásos feladatok alkalmazásával. 
A tréning hatása összetett. Fejleszti az együttműködést, a feladattudat kialakulását, a figyelem hatékonyságát, az utánzási képességet, a terhelhetőség intenzitását, a monotóniatűrést.  
A tréning hatására elindul a beszéd vagy javul a beszédállapot, koordináltabb lesz a mozgás, rendezettebb és magasabb elemszámú az emlékezet, fejlődik a ritmusérzék, bővül a számfogalom, fejlődik a mozgás-beszéd szinkronja, érik a helyzetfelismerési képesség és a problémamegoldó gondolkodás, stabilizálódik a térbeli tájékozódás, kialakul a lateralitás.
A kisebbeket 5 éves korig a LongiKid©, a nagyobbakat betöltött 5 éves kortól az Állapot és Mozgásvizsgáló eljárással mérjük fel. A kapott eredmények alapján a vizsgáló szakember tesz javaslatot egyéni vagy csoportos TSMT-re. 
A hasonló nehézségekkel küzdő gyerekekből kortárs csoportokat alkotva, szülői segítség nélkül, berendezett tornateremben, változatos fejlesztő eszközök (gördeszka, labda, csúszda, hinták, pörgős játékok, kötelek, padok, zsámolyok, bordásfal stb.) alkalmazásával állítjuk össze a foglalkozások gyakorlatait. 
Cél a helyzetfelismerés és problémamegoldó képességek fejlesztése, a változatos mozgásélmények megtapasztalása, a közösségbe való beilleszkedés segítése, az irányíthatóság, a szabálykövetés, a mozgáskoordináció, a téri tájékozódás, a figyelem és az önkontroll fejlesztése.