Csoportok, tréningek gyermekeknek
Csoportos TSMT
Érzelmi intelligencia tréning
Iskolaelőkészítő TSMT program
Alapozó terápia
Babzsákos módszerű csoportok
Csoportos TSMT foglalkozás
Azt tapasztalja, hogy gyermeke:
- mozgásfejlődése kortársaihoz képest eltérő ütemű
- beszéde késik
- sokat esik-kel, bizonytalan egyensúlya, koordinációja
- a tevékenységeiben rövid ideig képes elmélyülni, figyelme elkalandozik vagy csapong
- nyugtalan, zavaróan sokat mozog, nem tud megülni
- eltérő ingerfeldolgozású: túlérzékeny, túlzottan ingerkereső
Korosztály: 5-tól 8 éves korig
Mit nyújtunk:
A TSMT (tervezett szenzomotoros tréning) módszer célja az idegrendszer érésének támogatása mozgásos feladatok alkalmazásával.Részletesebb célok:
- figyelem és önkontroll fejlesztése
- irányíthatóság és szabálykövetés kialakítása
- helyzetfelismerés és problémamegoldó képességek fejlesztése
- közösségbe való beilleszkedés segítése
- mozgáskoordináció és téri tájékozódás fejlesztése
- felkészítés az olvasás-írás számolás alapjainak elsajátítására
- változatos mozgásélmények megtapasztalása.
A tréning hatására elindul a beszéd vagy javul a beszédállapot, koordináltabb lesz a mozgás, rendezettebb és magasabb elemszámú az emlékezet, fejlődik a ritmusérzék, bővül a számfogalom, fejlődik a mozgás-beszéd szinkronja, érik a helyzetfelismerési képesség és a problémamegoldó gondolkodás, stabilizálódik a térbeli tájékozódás, kialakul a lateralitás.
A kisebbeket 5 éves korig a LongiKid©, a nagyobbakat betöltött 5 éves kortól az Állapot és Mozgásvizsgáló eljárással mérjük fel. A kapott eredmények alapján a vizsgáló szakember tesz javaslatot egyéni vagy csoportos TSMT-re.
A hasonló nehézségekkel küzdő gyerekekből kortárs csoportokat alkotva, szülői segítség nélkül, berendezett tornateremben, változatos fejlesztő eszközök (gördeszka, labda, csúszda, hinták, pörgős játékok, kötelek, padok, zsámolyok, bordásfal stb.) alkalmazásával állítjuk össze a foglalkozások gyakorlatait.
A csoportos TSMT keretei, ára:
Időtartama: 6-9 hónapFoglalkozás vezető: Csaplár Ildikó TSMT terapeuta, óvodapedagógus
Foglalkozás ára: 4500 Ft/fő/alkalom
Rendszeresség: heti 2x45 perc
Várható indulás: 2022. október közepe. A jelentkezéseket folyamatosan várjuk.
Várjuk jelentkezését az info@aranykapugyermekhaz.hu e-mail címen!
Érzelmi intelligencia fejlesztés Meseterápiás eszközökkel
Tudtad, hogy
- az érzelmi intelligencia nem csak az empátiás készség?
- a magas érzelmi intelligenciával rendelkező gyermek, nem csupán kedves a másikkal.
- az érzelmi intelligencia fejleszthető?
- ki tudjon állni magáért,
- képes legyen az érzéseit kifejezni, megnevezni, akár kellemes, akár kellemetlen érzésekről legyen szó,
- sikeres legyen a társas kapcsolataiban,
- szorongás nélkül tudja megoldani a problémákat, konfliktusokat,
- legyenek barátai, akik vágynak a társaságára,
- gond nélkül értse meg a szociális, és íratlan szabályokat!
Érzelmi intelligencia fejlesztés - a sikeres kapcsolatokért! Mese az egész!
Fejlesztő foglalkozásainkon, meseterápiával összefonva, a gyerekek megtanulják, hogyan figyeljenek saját magukra, érzéseikre és a csoporttagok érzéseire. Csoportos keretek között a gyerekeket arra bátorítjuk, hogy beszéljenek magukról, fejezzék ki érzéseiket, örömüket, bánatukat, sikereiket, és igényeiket. Mindez könnyebb, ha a szegény legény, vagy a legkisebb királykisasszony ruhájába bújnak. A mesék nem csak szórakoztatnak, hanem átsegítik a gyermekeket a nagyobb fordulópontokon, elakadásokon. A foglalkozásokon különböző gyakorlatokat, játékos feladatokat, kreatív technikákat felhasználva (szerepjáték, mozgás, rajz) a gyerekek megtanulják érzéseiket felismerni, a másik bőrébe bújni, közösen konfliktust megoldani, és gyakorolják egymás elfogadását, igényeik érvényesítését.
A foglalkozások keretei:
- 4-6 fős csoportban, heti egyszer 50 percben, 2022. szeptemberében indul
- 5-8 éves korú gyerekeknek
- Foglalkozás vezetők: Csaplár Ildikó meseterapeuta, óvodapedagógus és Kökény Klaudia gyógypedagógus
- A foglalkozások díja: 5500 Ft/fő/alkalom
- A foglalkozásokat egy beszélgetés előzi meg.
Várható eredménye:
A kurzus végére már nem lesz szokatlan saját belső világáról beszélni, másokra nyitottan figyelni, elfogadni a másikat, felismerni és kifejezni érzelmeket, alkalmazkodni közösségi szabályokhoz. Várjuk jelentkezését az info@aranykapugyermekhaz.hu e-mail címen!
Iskolaelőkészítő TSMT program
2022. szeptemberében nagycsoportot, majd 2023. szeptemberében iskolát kezdő óvodások számáraAzoknak a családoknak ajánljuk, akik
- magabiztos iskolakezdést terveznek
- az utolsó óvodai évben megedzett alapkészségekkel indulnának az első osztályba, mert jó lenne mosolyt látni az elsős gyermek arcán
- szeretnék, hogy gyermekük képes legyen egyedül boldogulni és büszkén mutathassa meg sikereit, lépésről-lépésre
Célunk a gyermek adottságainak megfelelő felkészítése az olvasás-írás-számolás alapjainak elsajátításához a TSMT segítségével.
A tréning keretei:
- 3 egymást követő, fokozatosan nehezedő, a csoport fejlődését figyelemmel kísérő blokkban dolgozunk
- A tréning 30 alkalomból áll. Októbertől júniusig tart, heti 1x90 és 1x45 percben (hetente 90 perc mozgásfejlesztés + 45 perc asztali helyzetben történő kognitív fejlesztés)
- csoportlétszám: 6-8 fő
- bemeneti Állapot- és mozgásvizsgálati eredmény alapján alakítjuk ki csoportjainkat, melyet Gyermekházunkban igényelhetnek vagy külsős szakembertől is hozhatnak (fél évnél nem régebbit!)
- tréning díja: 9.000Ft/hét/fő (heti két alkalom)
- trénerek: Czuczi Anita mozgásterapeuta - tanító és óvodapedagógus, Kőszegi-Szalai Fanni mozgásterapeuta - védőnő és Csaplár Ildikó TSMT terapeuta és óvodapedagógus
- Várjuk jelentkezésed az info@aranykapugyermekhaz.hu e-mail címen!
Alapozó terápia 6-9 éves gyerekeknek
Mi az az Alapozó terápia?
Az Alapozó terápia idegrendszert fejlesztő mozgásterápia. Komplexitása abban nyilvánul meg, hogy újra végig vezeti a gyermeket az elemi mozgásformák egyes állomásain, majd a magasabb szervezettséget igénylő nagymozgást, egyensúlyt és rugalmasságot igénylő mozgásformákat rendezi össze. A terápia során a mozgásalapot fejlesztő pedagógiai módszerek egészítik ki - idő, tér, emlékezet, hallás- és beszédészlelés-fejlesztés.
Ezek a feltételei, hogy az olvasás, írás, számolás, koncentrálás, figyelem megtartás képességei jól fejlődjenek.
Honnan tudom, hogy gyermekemnek szüksége van-e Alapozó terápiára, illetve, hogy ERRE van-e szüksége?
Az óvoda pedagógusok, és tanítók elég megbízhatóan tudják jelezni, ha valamelyik képesség fejlesztésre szorul. Érdemes komolyan venni a jelzésüket. Az Alapozó terápia segítségével megelőzhető, hogy kortársaitól lemaradjon, és nagyobb sikerrel élheti meg a tanulási folyamatot, ami mindig előrébb tudja vinni tanulmányaiban.
Szakembereink felmérik a hozzánk érkező gyermekeket, és pontosan meg tudják határozni, hogy valóban vannak-e fejlesztendő területek, ha igen, akkor pontosan mik ezek. Mindig azt a terápiát fogják javasolni, ami a leghatékonyabban tudja előmozdítani a fejlődését.
Jellemzően milyen problémákra ad megoldást az Alapozó terápia?
Észlelt probléma vagy már megkapott diagnózis: | Várható eredmény: | |
Későn indult a beszéde, nehezen fejezi ki magát szóban, gondot jelent a szóbeli utasítások értése/ Megkésett, akadályozott beszédfejlődés (diszfáziák) |
Enyhülnek a beszédfejlődésben jelentkező elakadások tünetei, támogató kiegészítő terápiája a logopédiai munkának | |
Hibásan ejti a hangokat/ Alaki beszédhiba Pl. pöszeség |
Gyorsabb eredményt hozhat az artikulációs logopédiai terápiában, a beszédhangok helyes képzésének kialakításában | |
Nehézsége van az olvasás és írás tanulásában, nem szeret írni olvasni/ Diszlexia és alaki diszgráfia fennállása |
Az olvasás- és írásgyengeség tüneteit csökkenti | |
Mozgásos nyugtalanság és/vagy felületes figyelem jellemezi/ Organikus eredetű (oxigénhiányos károsodás következményeként), túlmozgás, figyelemzavar |
Javul a koncentráció minősége, enyhülnek a túlmozgásos tünetek | |
Óvodáskori fejlődésbeli, érésbeli elmaradás | Támogatja a spontán fejlődés, érés ütemét óvodáskorban | |
Enyhe fokban értelmi sérült | Tanulási eredményét javítja | |
Sokat esik-kel, üti meg magát Bármilyen okra visszavezethető mozgásügyetlenség |
Fejlődő mozgáskoordináció, összerendezettebb mozgás |
Az Alapozó terápia keretei, ára:
Egy tanéven át kísérjük figyelemmel a terápiába bevont gyermekeket.Foglalkozás vezető: Kalocsa-Nagy Zsuzsa gyógypedagógus, alapozó terapeuta és Kökény Klaudia gyógypedagógus, alapozó fejlesztő
Foglalkozás ára: 9000 Ft/hét/fő
Rendszeresség: heti 2x90 perc egy tanéven keresztül
Jelentkezés: info@aranykapugyermekhaz.hu 2022. 09. 10-ig
Babzsák fejlesztő program autizmussal élőknek
A babzsák fejlesztő program egy kiváló módszer az autizmus élő gyermekek számára is. Térben, időben, tartalomban és eszközökben előre megtervezett szituáció, így könnyítve meg az autizmussal élő gyermekek számára a foglalkozásokon való részvételt.
A foglalkozás célja a társas helyzetekben szükséges szociális és kommunikációs készségek kialakítása és gyakorlása.
Fejlesztési lehetőségek:
- Társas helyzetben alkalmazandó viselkedések, véleménynyilvánítás módjának és nyelvi eszközeinek tanulása.
- Segít az információk, élmények megfogalmazásában, helyes megosztásában.
- A résztvevők tanulják a nonverbális jelzések használatát, következtetést mások gondolataira, érzéseire, vágyaira.
- Tanulnak az eseményekről, és más emberekről való információ megszerzésének módjáról, tanulják a kérdezést.
- További fejlesztett területek: emlékezet, időrendiség és preverbális készségek.
Mivel ez a csoportszituáció a résztvevők számára előre látható, szabályozott, ezért nyugodt, élvezetes módon nyújt lehetőséget az egyéni helyzetben tanultak új, többszemélyes helyzetben történő alkalmazására.
Neve azért „babzsákos” játék, mert babzsákkal jelezzük a sorra kerülést, és a szerepcserét. Ezek mellett a szerep időtartamának szabályozására is szolgál, illetve segíti a figyelem összpontosítását egy másik személyre.
Árainkat ide kattintva találja.
Várjuk jelentkezését az info@aranykapugyermekhaz.hu e-mail címen!